Woensdag 16 november 2011 – Aruba

Na een voorspoedige vlucht vanaf Schiphol landden Femie Willems (Fonds voor Cultuurparticipatie) en Joost Vrieler (Mondriaan Stichting) in de vroege avond voor een werkbezoek op Aruba.

Femie Willems

Femie en Joost hebben met deze reis meerdere doelen. In de eerste plaats zijn ze beschikbaar om concrete ideeën voor culturele projecten door te spreken en te zoeken naar ondersteuningsmogelijkheden binnen de Regeling KulturA of bij één van de deelnemende fondsen. Daarnaast heeft KulturA inmiddels al veel projecten ondersteund, ook op Aruba, en enkelen daarvan grijpen de komst van vertegenwoordigers van KulturA aan om de voortgang door te nemen.

Joost Vrieler

De eerste afspraak van Femie en Joost was een informeel diner met Alice van Romondt, politiek adviseur van de Minister van Cultuur en daarnaast bestuurslid bij het Prins Bernhard Cultuurfonds en verschillende andere stichtingen. Zij en haar partner Roly Sint Jago gaven Femie en Joost een update van de recente (culturele) hoogtepunten op het eiland: het filmfestival (met de succesvolle Francisco Pardo als Arubaanse filmer met internationale uitstraling), de Fashion Week, de productie ‘Frida Kahlo’ van Alydia Wever en ook de barios-projecten van Amy Lasten.

Minister Michelle Hooyboer-Winklaar (midden) en Alice van Romondt (rechts)

En passent werden Femie en Joost ook nog geïntroduceerd bij de ministers van Economische Zaken, Sociale Zaken & Cultuur en van Volksgezondheid & Sport, respectievelijk Michelle Hooyboer-Winklaar en Richard Visser die toevallig in hetzelfde restaurant dineerden. De gesprekken boden een mooie start voor een aantal vruchtbare en volle dagen op Aruba.

3 Reacties op “Woensdag 16 november 2011 – Aruba

  1. Dit is een speciaal bericht voor Amy Lasten. Ik weet niet lieve Amy hoe ik je rechtstreeks kan benaderen – dus doe ik het even zo – in de hoop dat dit bij jou komt en je zelf even reageert! Jeetje wat zie je er MOOI uit – nog mooier dan voorheen! Al vast van HARTE met je komende verjaardag. Je bent regelmatig in mijn gedachten dus dacht ik – ik ga weer eens naar jou op zoek! En zie – kom ik hier terecht. Je bent niet alleen in mijn gedachten – je bent altijd in mijn HART~!
    Hartegroet,
    Yasmin

  2. Ik ga dit blog zeker volgen ! Jammer dat er geen contactmogelijkheid op de site is.

Geef een reactie

